Integritetspolicy
All behandling av personuppgifter som vi gör sker enligt tillämplig personuppgiftslagstiftning. Inom EU/EES gäller från 25 maj 2018 dataskyddsförordningen (GDPR).
Personuppgiftsansvarig
Personuppgiftsansvarige bestämmer vilket syftet och de metoder som används när personuppgifter samlas in och behandlas. Det är också personuppgiftsansvarige som ansvarar för att behandlingen sker enligt gällande lagstiftning.
Kontakt via e-post: info@redovisningsmaklarna.se
Kontakt per telefon: 08-684 187 44
Vilka personuppgifter samlar vi in?
När du tar kontakt med oss (t.ex. via e-post, telefon eller när du fyller i dina personuppgifter i det kontaktformulär som finns på vår hemsida) kommer vi att spara uppgifter om dig som behövs för att lösa ditt ärende. Vi samlar aldrig in annan information om dej än vad du själv uppger i din kommunikation med oss.
Rättsliga grunden för vår behandling
Vi för ett personuppgiftsregister över vilka uppgifter vi samlar in, i vilka system vi gör det och vilken rättslig grund som insamlingen baserar sig på. I de fall vi använder samtycke som grund till insamlingen så har du rätt att återkalla ditt samtycke. Om du inte vill ta del av erbjudanden och/eller marknadsföring vänligen kontakta oss.
En del personuppgifter sparar vi för att uppfylla lagkrav eller myndighetskrav, exempelvis bokföringslagen vilket medför att vi kan komma att spara dina personuppgifter under en längre tid. För att kunna hålla dina personuppgifter uppdaterade och korrekta kan vi komma att inhämta uppgifter från privata och offentliga register.
Det kan också förekomma att dina personuppgifter behandlas baserat på flera olika rättsliga grunder.
Lagring av personuppgifter
Vi jobbar alltid efter principen att samla in så lite information som möjligt och att spara informationen så kort tid som möjligt. Det betyder att dina personuppgifter inte lagras längre än det är nödvändigt för att kunna uppfylla ändamålen med behandlingen.
Våra anställda är utbildade på vår integritetspolicy och följer även kontinuerlig upp att policyn efterlevs.
Datalagring
Ändamålet med datalagring är att upprätthålla en företagsdatabas bestående av potentiella kunder som vår säljorganisation kan kontakta.
Utlämning av personuppgifter
Vi lämnar aldrig ut personuppgifter till tredje man om det inte krävs för att fullfölja vår leverans till våra kunder. I de fall vi har någon leverantör som behandlar personuppgifter för vår räkning så har vi ett personuppgiftsbiträdesavtal, eller motsvarande dokumentation som reglerar att personuppgifterna behandlas uteslutande enligt våra instruktioner.
Rättelse och information
Du har rätt att få information om vilka personuppgifter som sparas om dig. Om du vill ha sådan information ska en skriftlig begäran lämnas till personuppgiftsansvarige. Beroende på vad kontakten avser kan vi komma att kräva att du på lämpligt sätt kan styrka din identitet.
Användningen av cookies
På vår hemsida används cookies, tags och pixlar för att förbättra din användarupplevelse och dina sökningar efter våra tjänster. En cookie är en textfil som skickas från vår webbserver och som sparas på din webbläsare eller enhet. Vi använder oss även av cookies för övergripande analytisk information avseende din användning av våra tjänster för att spara funktionella inställningar och för att kunna rikta relevant marknadsföring till dig. Du har själv möjlighet att ändra inställningarna i din webbläsare för användningen och omfattningen av cookies. Exempel på sådan justering är att blockera alla cookies eller att radera cookies när du stänger ner din webbläsare.
Klagomål till tillsynsmyndighet
Du har alltid rätt att framföra klagomål om vår behandling av dina personuppgifter till en tillsynsmyndighet som i vårt fall är Datainspektionen. För kontaktuppgifter, se www.datainspektionen.se.